تبلیغات
http://chargetel020.1000charge.com/ شیعه حق

اثبات امام مهدی با حدیث من مات ولم یعرف امام زمانه

پیامبر(ص) فرمود :

1-مَنْ مات ولیس فی عنقه بیعة مات میتة جاهلیة .

هر كس بمیرد و بیعت امامی را به گردن نداشته باشد، مرگش مرگ جاهلی است.

صحیح مسلم ، مسلم النیسابوری ، ج3 ، ص1478و السنن الكبرى ، البیهقی ، ج8 ، ص156 و مجمع الزوائد ، ج5 ،‌ ص218 و مشكاة المصابیح ، ج2 ، ص1088و سلسلة الأحادیث الصحیحة ، ج2 ، ص715 .


2-مَنْ مات بغیر إمام مات میتة جاهلیة.

هر كس بدون امام از دنیا برود، مرگش مرگ جاهلی است.

مسند احمد ، احمد بن حنبل ، ج4 ، ص96 و مجمع الزوائد ،‌ الهیثمی ، ج5 ،‌ ص218 و مسند الطیالسی ، الطیالسی ، ص295 و الإحسان بترتیب صحیح ابن حبان ج7 ، ص49 و حلیة الأولیاء ، ج 3 ،‌ ص22.

3-مَنْ مات ولیستْ علیه طاعة مات میتة جاهلیة

مجمع الزوائد، الهیثمی ، ج5 ، ص224 و كتاب السنة ، ج2 ،‌ ص489 . البانی بعد از نقل حدیث می‌گوید : إسناده حسن، ورجاله ثقات.

4-مَنْ مات ولیس علیه إمام جماعة فإن موتته موتة جاهلیة .

المستدرك على الصحیحین ، ج1 ، ص150حاكم نیشابوری بعد از نقل حدیث می‌گوید : هذا حدیث صحیح على شرط الشیخین. و ذهبی نیز آن را تأیید كرده است ، ج1 ، ص204 .

5-من مات لیس علیه إمام فمیتته جاهلیة .

المعجم الكبیر ، الطبرانی ، ج 10 ،‌ ص298و المعجم الأوسط ،‌ ج2 ، ص317 و ج4 ، ص232 و مسند أبی یعلى، ج6 ، ص251 و كتاب السنة ، ابن أبی عاصم ، ج2 ،‌ص489 و مجمع الزوائد ، الهیثمی ، ج5 ، ص224-225.

جناب البانی كه از او به عنوان بخاری دوران یاد می‌كنند ، صراحت دارد كه این روایت صحیح است .

درمنبع شیعه نیز آمده است:

من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة

هر كس بمیرد و امام عصرش را نشناسد مرگش مرگ جاهلی است.

جناب تفتازانی - از علمای اهل سنت كه از بنیانگذاران علم كلام است - در شرح مقاصد، این روایت را به همین شكل از پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می کند.

محی الدین و ابو جعفر اسكافی و شیخ علی قاری می گویند:

این روایت در صحیح مسلم آمده است.

ولی با كمال تأسف، در صحیح مسلمی كه فعلا در اختیار ماست، از این روایت خبری نیست. چه كسانی و چه دست‌هایی این روایت را از صحیح مسلم برداشته‌اند، الله اعلم.

آنچه كه در صحیح مسلم وجود دارددر ابتدای بحث آمده است

من مات و لیس فی عنقه بیعة مات میتة جاهلیة.

هر كس بمیرد و بیعت امامی را به گردن نداشته باشد، مرگش مرگ جاهلی است.

چه بسا این روایت، قوی‌تر از قبلی هم باشد؛ زیرا آن روایت قبلی، فقط «ولم یعرف» دارد و این روایت «و لیس فی عنقه بیعة» دارد. یعنی بعد از معرفت، بیعت هم لازم است.

ما از عزیزان اهل سنت سؤال می‌كنیم:

این روایت كه نبی مكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود، یعنی چه؟

یعنی مرگش همانند مرگ كفار، مشركین و بت‌پرستان است؛ نه از اسلام بهره‌ای می‌برد و نه از قرآن و نه از اعمال و نه از عباداتش. یعنی اسلام منهای امامت، لا اسلام است. این حدیث، مضمون این آیه است:

یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلیك من ربك و إن لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمك من الناس إن الله لا یهدی القوم الکافرین مائده/67

مضمون این آیه است:

الیوم أكملت لكم دینكم و أتممت علیكم نعمتی و رضیت لكم الإسلام (سوره مائده/آیه3)

اینکه خدای عالم می گوید:

و إن لم تفعل فما بلغت رسالته

اگر حضرت علی (علیه السلام) به عنوان خلیفه در غدیر مطرح نشود، رسالت حق ناتمام مانده است، معنایش همین است؛ یعنی اسلام منهای حضرت علی (علیه السلام)، لا اسلامِ است. لذا این روایات، صراحت دارند که اگر كسی بدون امام از دنیا برود، گویا از اسلام و قرآن و اعمالش، هیچ بهره‌ای نبرده است و مرگ او همانند مرگ زمان جاهلیت است.

و از طرفی در حدیث ثقلین دیدیم همیشه باید در کنار قرآن (ثقل اکبر) یکی از اهل بیت باشد.

آقایان نگویند كه معتقد هستیم رئیس جمهور هر كشوری، امام زمان و أولی الأمر ماست. چون مثلا امروز باید بگویند كه صدام أولی الأمر عراق بوده و ملك حسین، امام زمان اردن است و ملك عبد الله، امام زمان سعودی هاست و از آن طرف هم مسلمانان آمریكا باید بگویند که آقای اوباما، امام زمان ماست. اگر بنا باشد که رئیس جمهور یا پادشاه هر کشوری، امام زمان آنها باشد و اگر این را بگوییم، سنگ روی سنگ بند نمی آید. مضافا بر اینکه

آقایان اهل سنت صراحت دارند که در هر عصری، باید یك امام باشد و غیر از یك امام، احدی حق تصدّی خلافت و امامت و رهبری مسلمین را ندارد. در صحیح مسلم، ج6، ص23 پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:

اذا بویع لخلیفتین، فاقتلوا الآخر منهما.

اگر در یك عصری، با دو امام و خلیفه بیعت شود، اوّلی خلیفه است و دوّمی مهدور الدم.

بنابراین، آقایان اهل سنت نمی‌توانند بگویند که ما در هر كشوری، رئیس جمهور یا حاكممان را به عنوان امام یا أولی الأمر یا خلیفه قبول داریم.

این قضیه به قدری حساس و ضروری است که وقتی مردم مدینه علیه یزید شورش كردند، عبد الله بن عمر - كه با حضرت علی (علیه السلام) بیعت نكرد و از كسانی بود كه از بیعت حضرت علی (علیه السلام) تخلف كرد و با امام حسن (علیه السلام) با اینکه وصی حضرت علی (علیه السلام) بود، بیعت نكرد و با امام حسین (علیه السلام) هم بیعت نكرد، - آمد از یزید دفاع كرد و گفت:

مردم! ما با یزید بیعت كردیم. من از پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدم که اگر كسی با خلیفه‌ای بیعت كند و بیعت بشكند، فردای قیامت خیانت كار و غادر محشور می‌شود.

همین آقا در دوران عبدالملك، شبانه آمد درب خانه حجاج بن یوسف ثقفی را زد. حجاج گفت:

عبدالله بن عمر! برای چه آمدی؟ گفت: دیشب به یاد یك روایتی افتادم كه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «كسی كه بدون امام از دنیا برود، مرگش مرگ جاهلی است» و ترسیدم امشب مرگ من فرا برسد و با عبدالملك به عنوان امام، بیعت نكرده باشم و من به مرگ جاهلی از دنیا بروم. آمدم پیش شما، تا به عنوان نمایندۀ عبدالملك، با شما بیعت كنم.

حجاج هم برای اینكه او را تحقیر و ذلیل كند، در حال درازكش بود و گفت: فعلا دست من مشغول است و پایش دراز كرد و گفت: فعلا با پای من بیعت بكن تا ببینیم بعد چه خواهد شد.

شرح نهج البلاغة لإبن أبی الحدید، ج13، ص242 - المعیار و الموازنه لإسكافی، ص24

حالاین سؤال بجایی است از عزیزان اهل سنت که :

من هو امام زمانكم ؟

امام زمان شما کیست؟

تاریخ ارسال : سه شنبه 28 خرداد 1392 06:36 ق.ظ | نویسنده : ابواسحاق

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.