تبلیغات
http://chargetel020.1000charge.com/ شیعه حق

شخصیت‌هایی ازاهل سنت كه تولد مهدی (عج) را پذیرفته اند

ابتدا چند نمونه از علمای انساب كه حرف اول را آن‌ها می‌زنند و بعد نظرچند نفر از شخصیت‌های برجسته اهل سنت ارائه میشود:

1-جناب ابو نصر سهل بن عبد الله از اعلام قرن چهارم در كتاب سر السلسلة العلویة ، ص39 صراحت دارد بر این كه حضرت مهدی فرزند امام عسكری به دنیا آمد و او را قائم و حجت می‌دانند .

بعد می گوید : هیچ اشكالی در نسب آن حضرت نیست ؛ ولی به خاطر برخی از مسائل سیاسی برادرش(برادر امام حسن العسگری) جعفر آمد و میراث امام عسكری را ادعا كرد .

2-جناب فخر رازی از شخصیت‌های برجستۀ اهل سنت ، صاحب كتاب تفسیر كبیر ، متوفای 606 هـ صراحت دارد :

فله ابنان وبنتان . اما الإبنان فأحدهما  صاحب الزمان والثانی موسی درجه فی حیات أبیه .

امام عسكری (علیه السلام) دو تا دختر و دو تا پسر داشتند . یكی از فرزندان آن‌ها صاحب الزمان و دیگری موسی بوده كه در زمان حیات پدرش از دنیا رفته است .

الشجرة المباركة فی انساب الطالبیة ، ص78 .

3-جناب محمد امین كه از شخصیت‌های بلند آوازۀ اهل سنت در شناخت انساب و قبائل عرب است ، كتابی دارد به نام ....فی معرفة قبائل العرب ، ص364 صراحت دارد كه :

محمد المهدی وكان عمره عند وفات أبیه ، خمس سنین .

عمر حضرت مهدی ، هنگام وفات  پدرش پنج سال بوده است .

4-جناب عمری در كتاب المجزی فی انساب الطالبین ، ص130 و دیگر بزرگان ابن عنبه در عمدة الطالب فی أنساب آل أبی طالب ، ص199 این تعبیر را دارند .

5- ابن اثیر جزری ، صاحب الكامل فی التاریخ ، ج7 ،‌ ص274 صراحت دارد بر ولادت امام زمان در سال 255 هـ كه در هنگام وفات امام عسكری این آقا در قید حیات بوده است .

6- ابن خلكان از استوانه‌های علمی اهل سنت در كتاب وفیات الأعیان ، ج4 ، ص176 میگوید :

كانت ولادته یوم الجمعة منتصف شعبان سنة خمس وخمسین ومأتین .

ولادت حضرت مهدی ، روز جمعه نیمۀ شعبان ، سال 255 هجری بوده است .

7- ذهبی در كتاب‌های متعددش در این زمینه سخن گفته است . در تاریخ اسلام ص113 تا 159 ، در وفیات(حوادث)سال 251 تا 260 دارد :

وأما ابنه محمد بن الحسن الذی یدعوه الرافضة القائم الخلف الحجة ، فولد سنة ثمان وخمسین وقیل سنة ستة وخمسین .

حضرت مهدی ، فرزند امام عسكری سال 258 یا 256 به دنیا آمده است .

همین تعبیر را در سیر اعلام النبلاء ، ج13 ، ص119 دارد :

المنتظر الشریف ، ابوالقاسم‏بن الحسن العسكری . . . خاتمة الاثنی عشر سیّداً . .

سیر اعلام النّبلاء ، ج13 ، ص119 ، شماره 60

شبیه این عبارت در كتاب العبر فی خبر من غبر ، ج5 ، ص37 دارد .

8- خیر الدین زركلی وهابی كه در حقیقت تراث وهابیت را در كتاب الأعلامش زنده كرد ، كه از وهابیون معاصر ما نیز هست ، می‌گوید :

ولد فی سامرا ومات ابوه وله من العمر خمس سنین . و قیل فی تاریخ مولده لیلة نصف شعبان سنة خمس و خمسین و مأتین

حضرت مهدی در سامرا به دنیا آمد ؛ در حالی كه پنج سال بیشتر نداشت ، پدر خود را از دست داد . می‌گویند او در  نیمیه شعبان سال 255 به دنیا آمده است .

همچنین در كتاب الاعلام، ج6، ص80 صراحت دارد بر اینكه:

محمد بن الحسن العسكری الخالص بن علی الهادی أبو القاسم، آخر الأئمة الاثنی عشر عند الإمامیة ... ولد فی سامراء و مات أبوه و له من العمر خمس سنین ... و تاریخ مولده: لیلة نصف شعبان سنة 255.

آقا امام زمان (علیه السلام) دوازدهمین امام شیعیان، در سال 255 هجری در نیمه شعبان در شهر سامرا به دنیا آمد ...

9- فقیه ایمانی در كتاب الإصالة المهدویة، ص81، نام 112 نفر از علمای بزرگ اهل سنت را ذكر می كند كه معتقد به ولادت حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداه) هستند.

10- ثامر عمیدی در كتاب دفاع عن الكافی، ج1، ص568، نام 128 نفر از علمای بزرگ را ذكر می كند كه معتقد به ولادت حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداه) هستند.

11- محمدبن طلحه شافعی ، در مطالب السؤول ، در ترجمه امام حسن عسكری (ع) به عنوان فضیلت و منقبت آن حضرت مى‏گوید :

از مناقب والا و بزرگی كه خداوند عزّ وجلّ به آن حضرت اختصاص داده و تنها او را به آن منقبت مزیّن فرموده و آن را برای وی صفت همیشگی قرار داده و که نو بودن آن به كهنگی نمى‏گراید و همیشه بر سر زبان‏ها است و به فراموشی سپرده نمى‏شود ، این است كه مهدی از نسل او و آفریده شده خداوند از او است ، و فرزندی است كه به او نسبت داده مى‏شود وپاره تن وی است كه از او به وجود آمده است .

مطالب السؤول ، ج 2 ، ص148

و در ترجمه (شرح حال)حضرت مهدی علیه السلام مى‏گوید : پدرش حسن بن علی بن محمّد بن على‏بن موسى‏بن جعفر علیهم السلام است ، و كنیه آن حضرت ابوالقاسم و لقبش الحجّه و الخلف الصالح مى‏باشد .

همان ، ص153

12- ابن صباغ مالكی در الفصول المهمّه مى‏نویسد :
حجةبن الحسن در سامرا در شب نیمه شعبان سال 255 هجری متولّد گردید .

نسبش از ناحیه پدر : ابوالقاسم ، حجّة بن الحسن الخالص‏بن علی الهادی بن محمد الجواد بن علی الرضا بن موسی الكاظم‏بن جعفر الصادق‏بن محمد الباقربن علی زین‏العابدین‏بن الحسین‏بن على‏بن ابى‏طالب علیهم السلام .
و امّا مادرش : امّ ولدی است كه او را نرجس مى‏گویند .

و امّا كنیه او ابوالقاسم ولقب او حجّة ، مهدی ، خلف صالح ، قائم المنتظر و صاحب الزّمان است و مشهورترین القاب وی مهدی است .

الفصول المهمه ، ص292

13- أبو عبد الله محمد بن یوسف بن محمد كنجی شافعی - از علمای بزرگ اهل‌سنت - می‌گوید:

و هو حی موجود باق منذ غیبته إلی الآن و لا إمتناع فی بقائه بدلیل بقاء عیسى و الخضر و إلیاس علیه السلام و بقاء الأعور الدجال و إبلیس اللعین من اعداء الله تعالى و هؤلاء قد ثبت بقاؤهم بالكتاب و السنة.

آن مهدی‌ای كه در سال 255 به دنیا آمده است، زنده است و از دوران غیبتش تا الآن، باقی مانده است و هیچ دلیلی بر امتناع زنده بودن طولانی ایشان نیست؛ زیرا حضرت عیسی و خضر و إلیاس (علیهم السلام) هم زنده هستند و همچنین دجال و ابلیس كه دشمنان خدا هستند هم زنده هستند و كتاب و سنت دلالت می‌كند كه اینها زنده و باقی هستند.

ینابیع المودة لذوی القربى للقندوزی، ج3، ص347 - البیان فی أخبار صاحب الزمان، ص521 - كفایه الطالب، ص529

منبع :سایت ولی عصر(عج)

تاریخ ارسال : دوشنبه 3 تیر 1392 05:28 ق.ظ | نویسنده : ابواسحاق

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

تاریخ ارسال : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 02:44 ب.ظ
عالی بود.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.