تبلیغات
شیعه حق - عبادت بدون ولایت امام علی
 
شیعه حق
یا صاحب الزمان(عج)
جناب خوارزمی كه از علماء بزرگ أهل سنت است و بزرگان أهل سنت بر وثاقت و اعتبارش صحه گذاشته‌اند، روایتی را نقل می‌كند از نبی مكرم (صلی الله علیه و‌‌ آله) كه فرمودند: یا علی! لو أن عبدا عبد الله عز وجل مثل ما قام نوح فی قومه و كان له مثل أحد ذهبا فأنفقه فی سبیل الله و مد فی عمره حتی حج ألف عام علی قدمیه، ثم قتل بین الصفا و المروة مظلوما، ثم لم یوالك یا علی، لم یشم رائحة الجنة و لم یدخلها.

یا علی! اگر بنده‌ای عبادت كند خدای عزوجل را به اندازه عمر نوح و به اندازه كوه أحد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق كند و به قدری عمرش طولانی شود كه هزار بار پیاده به مكه رود و عمل حج انجام دهد، بعد هم در بین صفا و مروه در راه خدا مظلومانه شهید شود، ولی ولایت تو را نداشته باشد یا علی، بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید و وارد بهشت هم نخواهد شد.
(المناقب للموفق الخوارزمی، ص 68 ـ ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 2، ص 293)

كسی هم در ردّ این روایت چیزی نگفته است. مگر بعضی از افراد مغرض كه وقتی این‌طور روایات به مذاق‌شان خوش نمی‌آید، مانند ذهبی می‌گویند:القلب یشهد أنه كاذب.!!!!
هر چند قلب چنین آدمی به درد خودش می خورد.

روایت دوم:

روایت دیگری هم آقای إبن عساكر در تاریخ مدینة دمشق، جلد 41، صفحه 335 نقل می‌كند كه مشابه همین روایت قبلی است كه نبی مكرم (صلی الله علیه و‌‌ آله) می‌فرماید:
و لو أن عبدا عبد الله عز وجل بین الصفا و المروة ألف عام، ثم ألف عام، ثم ألف عام و لم یدرك محبتنا، لأكبه الله علی منخریه فی النار.
اگر بنده‌ای خدا را 3 هزار سال در میان صفا و مروه عبادت كند، ولی محبت ما أهل بیت را در دلش نداشته باشد، خداوند او را با سرش وارد آتش جهنم می‌كند.
(شواهد التنزیل للحاكم الحسكانی، ج 2، ص 203)

روایت سوم:

در روایت دیگری كه در فرائد السمطین جوینی ـ كه استاد ذهبی است و ذهبی درباره او می‌گوید «الإمام الأوحد» ـ آمده، پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:
اذا جمع الأولین و الآخرین یوم القیامة و نصب الصراط علی جسر جهنم، لم یجز علیه إلا من معه جواز فیه ولایة علی بن أبی طالب و ذلك قوله تعالی: «وقفوهم إنهم مسؤولون» یعنی عن ولایة علی بن أبی طالب.
وقتی در روز قیامت، اولین و آخرین انسان در آنجا جمع می‌شوند و پل صراط بر روی دوزخ نصب می‌گردد، كسی از آن عبور نمی‌كند مگر این‌كه نامه ولایت علی إبن أبی طالب را داشته باشد ... .
(فرائد السمطین للجوینی، ج 1، ص 289 ـ ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 1، ص 338 ـ الریاض النضرة، ج 3، ص 116)

روایت چهارم:

روایت دیگری كه در این مورد هست، این است كه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:
ألزموا مودتنا أهل البیت، فإنه من لقی الله عز وجل و هو یودنا دخل الجنة بشفاعتنا و الذی نفسی بیده! لا ینفع عبدا عمله إلا بمعرفة حقنا.
مودت ما أهل بیت را شعار خودتان قرار دهید. هر كس خدا را ملاقات كند و مودت ما أهل بیت در دلش باشد، با شفاعت ما وارد بهشت می‌شود. قسم به خدایی كه جان من در دست اوست! بدون معرفت حق ما أهل بیت، عملی از أحدی مقبول نیست.
(المعجم الأوسط للطبرانی، ج 2، ص 360 ـ مجمع الزوائد و منبع الفوائد للهیثمی، ج 9، ص 172 ـ ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 2، ص 272 ـ إحیاء المیت سیوطی شافعی به نقل از الإتحاف بحب الأشراف، ص 111 ـ الصواعق المحرقة لإبن حجر الهیثمی، ص 138)


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()
شنبه 29 تیر 1392 04:59 ب.ظ
سلام برادر عزیز!
کلّاً کار اهل باطل همین است. صمٌّ بکمٌ عمیٌ فهم لا یرجعون
در اینجا هم پاسخ شبهه ای از اسلام تکست را داده ایم:
http://shiasoldier.blogfa.com/post-31.aspx
ابواسحاقسلام
خسته نباشید
بله حق با شماست.
یا علی
شنبه 29 تیر 1392 08:50 ق.ظ
با سلام
پس از کشف حقیقت بین سنی و شیعه پای خود را در کفش دشمنان اسلام نیز کردیم تا جوابی برای آنان نیز داشته باشیم و یک تنوع هم به مطالب و بحث های وبلاگ خویش بدهیم و از بحث های تکراری پرهیز کنیم.
برای دست گرمی سوالی که شبهه فکری چندین میلیون مسلمان است را پاسخ داده ایم:
چرا محمد صلی الله علیه و سلم 11 همسر داشتند؟
مسلمان : دلیلش اهداف سیاسی بوده است
ملحد: این یعنی اینکه مسلمان هم میتواند برای اهداف سیاسی زن بیشتر بگیرد!!!
مسلمان: شاید دلیلش این بوده که این زنان بیوه بودند ...
ملحد: این یعنی اینکه مسلمان میتواند 9 زن بیوه بگیرد و بر وی ایرادی نیست؟!!
.........
اما واقعا جوابش چیست؟
http://javab3oni.blogfa.com/post/126
برای گرفتن پاسخ حتما به وبلاگ ما سر بزنید.
ابواسحاقبا سلام دوست گرامی

آره خبر دارم چی کپی کردی حداقل قانون کپی رایت را رعایت کنید.

جواب شما را آقا حسین زحمتش را کشیدند. تو که جواب گرفتی دنبال چی هستی.

اما موضوع جالب اینست که لینک مورد نظر که آدرس داده اید ربطی به حرفهایتان ندارد ولی این حدیث که فرمودید و به خیال خامت جواب دندان شکن داده ای قبلا پاسخ داده شده است کاش اونها را مطالعه میکردید.
در پست زیر مشاهده میکنید که جنابان ابوبکر و عمر این حدیث را قبول کرده اند و حضرت فاطمه (س) به این حدیث احتجاج کرده اند
http://shiahag.mihanblog.com/post/267

موفق باشید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی