تبلیغات
http://chargetel020.1000charge.com/ شیعه حق

دو دلیل بر اثبات ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حدیث غدیر

دو دلیل بر اثبات ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حدیث غدیر:

اولا:

بهترین دلیل برای اثبات اینكه مراد از حدیث غدیر، ولایت است، نزول عذاب بر حارث بن نعمان هست.

اهل سنت، مانند ثعلبی، در تفسیرش می‌گوید:

بعد از قضیه غدیر، فردی از صحابه به نام حارث بن نعمان آمد گفت: یا رسول الله! گفتی خدا را بپرستیم، پرستیدیم، گفتی نماز بخوانید، خواندیم، گفتی زكات بدهید، دادیم، گفتی حج بروید، رفتیم، الآن هم آمدی پسر عمویت را خلیفه برای ما قرار دادی. آیا این از ناحیه خودت بوده یا از ناحیه خدا بوده است؟ پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: قسم به خداوندی كه جان من در قبضه قدرت اوست! این به امر خدا بوده است. حارث، عصبانی و ناراحت شد و با آن تعصب جاهلیتش گفت:

إن كان ما یقول محمد حقاً فامطر علینا حجارة من السماء أجئتنا بعذاب ألیم.

اگر آنچه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌گوید، راست باشد، عذابی از آسمان برای ما بفرست.

فما وصل إلی راحلته، حتی رماه الله بحجر، فسقط علی هامته و خرج من دبره.

سنگی از آسمان آمد و از فرق او وارد شد و از پایین بدنش خارج شد و در همانجا به درك واصل شد.

سیره حلبی، ج3، ص275 - فصول المهمة ابن صباغ مالكی، ص25 - تذكرة الخواص سبط ابن جوزی، ص30 - تفسیر أبی السعود - تفسیر فخر رازی - نور الأبصار شبلنجی و ...

ثانیا:

امیرالمؤمنین (علیه السلام) بعضی از صحابه را قسم داد كه:

آیا شما شنیده اید كه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در حدیث غدیر، مرا به عنوان خلیفه نصب كرد یا نه؟ بعضی‌ها گفتند: ما فراموش كردیم و سن مان بالا رفته است.

حضرت فرمود:

إن كنت كاذبا، فضربك الله بها بیضاء لا تواریها العمامة.

اگر چنانچه دروغ بگویی، خداوند بر تو فلان عذاب عذاب نازل كند و گرفتار شوی.

تعدادی از صحابه كه حدیث غدیر را كتمان كردند، گرفتار عذاب إلهی شدند، مانند:

أنس بن مالك كه به بیماری پیسی مبتلا شد و تا آخر عمر هم هر چه عمامه را می‌آورد پایین این پیسی صورتش را نمی‌پوشاند.

براء بن عازب حدیث غدیر را كتمان كرد و كور شد و چشمانش را از دست داد.

زید بن ارقم و جریر بن عبد الله بجلی و تعدادی از صحابه كه در كتاب‌های معتبر علمای اهل سنت آمده كه حدیث غدیر را به عنوان یك سند امامت، انكار كردند و گرفتار نفرین آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) شدند.

تاریخ ارسال : جمعه 3 آبان 1392 07:24 ق.ظ | نویسنده : ابواسحاق

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

تاریخ ارسال : یکشنبه 5 آبان 1392 02:26 ب.ظ
سلام دوست عزیزم.
با فریاد های سبز علوی 8 بروزم
منتظرتم
www.ihassan.mihanblog.com
تاریخ ارسال : جمعه 3 آبان 1392 03:13 ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
یُنادِیْهِمْ یَوْمَ الْغَدیرِ نَبیُّهُمْ *** بِخُمٍّ وَاَسْمِعْ بِالرَّسُولِ مُنادِیاً
فَقالَ فَمَنْ مَوْلاكُمُ وَنَبیِّكُمْ؟ *** فَقالُوا وَلَمْ یَبْدُوا هُناكَ التَّعامِیا
اِلـهُكَ مَـوْلانـا وَاَنْـتَ نَبِیُّنـا *** وَلَمْ تَلْقِ مِنّا فى الْوَلایَةِ عاصِیاً
فَقالَ لَهُ قُمْ یا عَلَىٌّ فَاِنَّنى *** رَضیتُكَ مِنْ بَعْدى اِماماً وَهادِیاً
فَمَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا وَلِیُّهُ *** فَكُونُوا لَهُ اَتْباعَ صِدْق مُوالِیا
هُناكَ دَعا اَللّهُمَّ وَالِ وَلِیَّهُ *** وَكُنْ لِلَّذى عادا عَلِیّاً مُعادِیاً
دانلود مقاله ی ویژه ی غدیر + اسناد اینترنتی:
http://s4.picofile.com/file/7981106876/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87_%DB%8C_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87_%DB%8C_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1.rtf.html
توجه کنید که مقاله ،با فرمت ورد پاد تنظیم شده است.
فهرست:
پاسخ به شبهه ی جیش یمن و ارتباط آن با حدیث غدیر
اولی به نفس یکی از معانی مولی
نگاهی علمی به معنای مولی در غدیر
صحت و تواتر حدیث غدیر
شواهدی محکم بر اراده ی امامت از حدیث غدیر
شاهد اول: اهتمام حضرت رسول (ص) به حدیث غدیر
شاهد دوم : نزول آیه ی ابلاغ قبل از قضیه ی غدیر
شاهد سوم: خبر از نزدیکی رحلت
شاهد چهارم: مقارنه ولایت رسول خدا و ولایت امیر مؤمنان علیهما السلام
شاهد پنجم: حدیث ثقلین در سیاق حدیث غدیر
شاهد ششم : دعای پس از حدیث غدیر
شاهد هفتم: تبریک و تهنیت مردم به امیر مؤمنان علیه السلام
شاهد هشتم : نزول آیه اکمال ، بعد از قضیه غدیر
شاهد نهم: استدلال امیر مؤمنان به حدیث غدیر
اعتراف علمای اهل سنت به دلالت حدیث غدیر بر امامت
جمع بندی با شعر زیبایی از عطار نیشابوری

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.