تبلیغات
http://chargetel020.1000charge.com/ شیعه حق

چهل حدیث درباره امام حسین(ع)،کربلا و فضیلت زیارت 2

سری دوم حدیث درباره امام حسین(ع)،کربلا و فضیلت زیارت

حدیث بیست ویکم: شرط شرافت‏

قال الصادق (علیه السلام) : من اراد ان یکون فى جوار نبیه و جوار على و فاطمه فلا یدع زیارة الحسین علیهم السلام .امام صادق (ع) فرمود: کسى که مى‏خواهد در همسایگى پیامبر (ص) ودر کنار على (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.

وسائل الشیعه، ج ۱۰ ص ۳۳۱، ح ۳۹

حدیث بیست ودوم: زیارت، فریضه الهى‏

قال ابو عبدالله (علیه السلام): لو ان احد کم حج دهره ثم لم یزر الحسین بن على (علیه السلام) لکان تارکا حقا من حقوق رسول الله «ص» لان حق الحسین فریضة من الله تعلى واجبه على کل مسلم.

امام صادق (ع) فرمود: اگر یکى از شما تمام عمرش را احرام حج ببندد اما امام حسین (علیه السلام) را زیارت نکند حقى از حقوق رسول خدا (ص) را ترک کرده است چرا که حق حسین (ع) فریضه الهى و بر هر مسلمانى واجب و لازم است.

وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۳۳

حدیث بیست وسوم: کربلا کعبه کمال‏

قال ابو عبدالله (علیه السلام): من لم یأت قبر الحسین (علیه السلام) حتى یموت کان منتقص الاءیمان منتقص الدین، اءن ادخل الجنة کان دون المؤمنین فیها.

امام صادق (ع) فرمود: هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نرود تا بمیرد ایمانش نا تمام و دینش ناقص خواهد بود به بهشت هم که برود پایین تر از مومنان در آنجا خواهد بود.

وسائل الشیعه، ج ۱۰ ص ۳۳۵

حدیث بیست و چهارم: از زیارت تا شهادت

قال ابو عبدالله (علیه السلام): لا تدع زیارة الحسین بن على علیهما السلام و مر أصحابک بذلک یمد الله فى عمرک و یزید فى رزقک و یحییک‏ء الله سعیدا و لا تموت الا شهیدا.

امام صادق (ع) فرمود: زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن وبه دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زیاد کند و خدا تورا با سعادت زنده دارد و نمیرى مگر شهید.

وسائل الشیعه، چ ۱۰ ص،۳۳۵

حدیث بیست و پنجم: حدیث محبت‏

عن ابى عبد الله قال: من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حب الحسین (علیه السلام) وزیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین (علیه السلام) و بغض زیارته.

امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او مى‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه وخشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او مى‏اندازد. وسائل الشیعه، ج ۱۰ ص ۳۸۸، بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۷۶

حدیث بیست وششم: نشان شیعه بودن‏

قال الصادق (علیه السلام): من لم یأت قبر الحسین (علیه السلام) و هو یزعم انه لنا شیعة حتى یموت فلیس هو لنا شیعة و ان کان من اهل الجنة فهو من ضیفان اهل الجنة

امام صادق (علیه السلام) فرمود: کسى که به زیارت قبر امام حسین نرود و خیال کند که شیعه ما است و با این حال و خیال بمیرد او شیعه ما نیست واگر هم از اهل بهشت باشد از میهمانان اهل بهشت خواهد بود.

کامل الزیارات، ص ۱۹۳، بحار الانوار، ج ۹۸ ص ۴

حدیث بیست و هفتم: سکوى معراج‏

قال الصادق (علیه السلام) : من اتى قبر الحسین (علیه السلام) عارفا بحقة کتبه الله عزوجل فى اعلى علیین‏

امام صادق (ع) فرمود: هر کس که به زیارت قبر حسین (علیه السلام) نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خداى متعال او را در بلندترین درجه عالى مقامان ثبت مى‏کند.

من لا یحضره الفقیه، ج ۲ ، ۵۸۱

حدیث بیست هشتم: مکتب معرفت‏

قال ابو الحسن موسى بن جعفر(علیه السلام)

أدنى ما یثاب به زائر ابى عبد الله (علیه السلام) بشط فرات إذا عرف حقه و حرمته و ولایته ان یغفر له ما تقدم من ذنبه و ما تأخز.

حضرت امام موسى کاظم (علیه السلام) فرمود: کمترین ثوابى که به زائر امام حسین (علیه السلام) در کرانه فرات داده مى‏شود این است که تمام گناهان مقدم و موخرش بخشوده مى‏شود. بشرط این که حق و حرمت ولایت آن حضرت را شناخته باشد.

مستدرک الوسائل، ج ۱۰ ص ۲۳۶، به نقل از کامل الزیارات، ص ۱۳۸

حدیث بیست ونهم: همچون زیارت خدا

قال الامام رضا (علیه السلام) من زار قبر الحسین (ع) بشط الفرات کان کمن زار الله‏

امام رضا (علیه السلام) فرمود: کسى که قبر امام حسین (علیه السلام) را در کرانه فرات زیارت کند، مثل کسى

است که خدا را زیارت کرده است.

مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۵۰؛ به نقل از کامل‏

حدیث سى ام: زیارت عاشورا

قال الصادق (علیه السلام) : من زار الحسین (علیه السلام) یوم عاشورا وجبت له الجنة

امام صادق (ع) فرمود: هر کس که امام حسین (علیه السلام) را در روز عاشوار زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏شود .

اقبال الاعمال، ص ۵۶۸

حدیث سى ویکم: بالاتر از روسپیدى

قال ابو عبدالله (علیه السلام): من باب عند قبر الحسین (علیه السلام) لیلة عاشورا لقى الله یوم القیامة ملطخا بدمه کأنما قتل معه فى عرصه کربلا

امام صادق (ع) فرمود: کسى که شب عاشورا درکنار مرقد امام حسین (علیه السلام) سحر کند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسى که در میدان کربلا و درکنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.

وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۷۲

حدیث سى دوم: نشانه‏ هاى ایمان‏

قال ابو محمد الحسن العسکرى (علیه السلام) : علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین، و زیارة الاربعین، و التختم فى الیمین، و تعفیر الجبین و الجهر ببسم الله الرحمن الرحیم.

امام حسن عسکرى (علیه السلام) فرمود: نشانه‏هاى مؤمن پنج چیز است: ۱ ـ نمازهاى پنجاهگانه (منظور نمازهای روزانه و نوافل آنهاست که پنجاه رکعت می شو) ۲ ـ زیارت اربعین ۳ ـ انگشتر به دست راست کردن ۴ ـ بر خاک سجده کردن ۵ ـ بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن.

وسائل الشیعه، ج ۱۰ ص ۳۷۳ و نیز التهذیب، ج ۶ ص ۵۲

حدیث سى و سوم: رواق منظر یار

قال رسول الله (ص) :الا و ان الإجابة تحت قبته و الشفاء فى تربته، و الائمة (علیهم السلام) من ولده‏

پیامبر خدا(ص) فرمود: بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان (علیه السلام) از فرزندان اوست‏ .

مستدرک الوسائل، ج ۱۰ ص ۳۳۵

حدیث سى و چهارم: تربت و تربیت‏

قال الصادق (علیه السلام) : حنکوا اولادکم بتربة الحسین (ع) فإنها امان‏

امام صادق (ع) فرمود: کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چرا که خاک کربلا فرزندانتان را بیمه مى‏کند .

وسائل الشیعه، ج ۱۰ ص ۴۱۰

حدیث سى و پنجم: بزرگترین دارو

قال ابو عبدالله (علیه السلام): فى طین قبر الحسین (علیه السلام) الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر

امام صادق (ع) فرمود: شفاى هر دردى در تربت قبر حسین (علیه السلام) است و همان است که بزرگترین داروست.

کامل الزیارات، ص ۲۷۵ و وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۴۱۰

حدیث سى و ششم: تربت و هفت حجاب‏

قال الصادق (علیه السلام) : السجود على تربة الحسین (علیه السلام) یخرق الحجب السبع.

امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت حسین (علیه السلام) حجابهاى هفتگانه را پاره مى‏کند.

مصباح التمهجد، ص ۵۱۱، و بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۱۳۵

حدیث سى و هفتم، سجده بر تربت عشق‏

کان الصادق (ع) لا یسجد الا على تربة الحسین (ع) تذللا لله و إسکتانة الیه. رسم حضرت امام صادق (ع) چنین بودکه: جز بر تربت حسین (ع) به خاک دیگرى سجده نمى‏کرد و این کار را از سر خشوع و خضوع براى خدا مى‏کرد.

وسائل الشیعه، ج ۳، ص .۶۰۸

حدیث سى و هشتم: تسبیح تربت.

قال الصادق (ع) : السجود على طین قبر الحسین (ع) ینور الى الارض السابعة و من کان معه سبحة من طین قبر الحسین (ع) کتب مسبحا و ان لم یسبح بها…

امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران مى‏کند و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید.

من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۶۸ وسائل الشیعه، ج ۳ ص ۶۰۸

حدیث سى و نهم‏:تربت شفا بخش‏

عن موسى بن جعفر (علیه السلام) قال: و لا تأخذوا من تربتى شیئا لتبرکوا به فأن کل تربة لنا محرمة الا تربة جدى الحسین بن على علیهما السلام فأن الله عزوجل جعلها شفاء لشیعتنا و أولیائنا.

حضرت امام کاظم (ع) در ضمن حدیثى که از رحلت خویش خبرى مى‏داد فرمود: چیزى از خاک قبر من برندارید تا به آن تبرک جویید چراکه خودرن هر خاکى جز تربت جدم حسین (ع) بر ما حرام است، خداى متعال تنها تربت کربلا را براى شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است.

جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۲، ص .۵۳۳

حدیث چهلم: یکى از چهار نیاز

قال الامام موسى الکاظم (ع) : لا تستغنى شیعتنا عن أربع: خمرة یصلى علیها و خاتم یتختم به و سواک یستاک به و سبحة من طین قبر أبى عبد الله علیه السلام…حضرت امام موسى بن جعفر (علیه السلام) فرمود:

پیروان ما از چهار چیز بى‏نیاز نیستند:

۱ ـ سجاده‏اى که بر روى آن نماز خوانده شود. ۲ ـ انگشترى که در انگشت باشد.

۳ ـ مسواکى که با آن دندانها را مسواک کنند. ۴ ـ تسبیحى از خاک مرقد

امام حسین (ع) ….

تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۷۵

منبع:چهل حدیث کربلا، محمد صحتی سردوردی

تاریخ ارسال : سه شنبه 21 آبان 1392 09:30 ق.ظ | نویسنده : ابواسحاق

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

تاریخ ارسال : یکشنبه 26 آبان 1392 08:46 ب.ظ
سلام.
با مقاله ی " آیا شیعه معتقد به تحریف قرآن است؟!" آپم.
منتظر حضور و نظر شما هستیم.
تاریخ ارسال : یکشنبه 26 آبان 1392 07:57 ق.ظ
سلام دوست عزیز
دلیل دیگه ی حقانیت شیعه آیه ی بینه و شاهد است
مننتظرتونم
نظر یادتون نره
یامهدی(عج)...
تاریخ ارسال : پنجشنبه 23 آبان 1392 05:56 ب.ظ
سلان علیک
آجرک الله خیرا
به ما هم سر بزن
اجرت با آقا امام حسین ع

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.