تبلیغات
http://chargetel020.1000charge.com/ شیعه حق

اعتراف جالب ابن تیمیه

داستان از آنجا شروع می شود که هر کس خلافت خلفای راشدین رو قبول نداشته باشد گمراه است. حال ببینیم ابن تیمیه اعترافی که کرده چه کسانی را شامل می شود؟

این تیمیه این چنین تصریح میکند :

أن الخلیفة بعد رسول الله صلی الله علیه وسلم أبو بكر وعمر ثم عثمان ثم علی ومن طعن فی خلافة أحد من هؤلاء فهو أضل من حمار أهله

خلیفه بعد از رسول الله صلی الله علیه وآله ، ابوبکر و عمر و سپس عثمان و علی میباشد و هر کس بر خلافت هر کدام از آنها طعنی وارد کند از الاغ خانه اش گمراه تر است.

العقیدة الواسطیة ، ص 42 ، اسم المؤلف:  أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیة الحرانی الوفاة: 728 ، دار النشر : الرئاسة العامة لإدارات البحوث والإفتاء - الریاض - 1412هـ ، الطبعة : الثانیة ، تحقیق : محمد بن عبد العزیز بم مانع

طلحه و زبیر
ولی همین ابن تیمیه برای ما بیان میکند که چه کسانی از الاغ ، گمراه تر بوده اند :

قد أنكر خلافته من الصحابة طلحة والزبیر وغیرهما


خلافت علی (علیه السلام) را گروهی از صحابه همچون طلحه و زبیر ، انکار کردند.


منهاج السنة النبویة ، ج 4 ص 402 ، اسم المؤلف:  أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیة الحرانی أبو العباس الوفاة: 728 ، دار النشر : مؤسسة قرطبة - 1406 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : د. محمد رشاد سالم

گروهی از مسلمانان و صحابه
بنابر بر سخن ابن تیمیه ، گروهی از صحابه و تابعین نیز از الاغ پست تر بوده اند :

وخلافة علی اختلف فیها أهل القبلة


و اهل قبله در مورد خلافت علی ( علیه السلام ) اختلاف کردند


منهاج السنة النبویة ، ج 4 ص 404 ، اسم المؤلف:  أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیة الحرانی أبو العباس الوفاة: 728 ، دار النشر : مؤسسة قرطبة - 1406 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : د. محمد رشاد سالم



معاویه
بر اساس این سخن ابن تیمیه ، معاویه بن ابوسفیان نیز از الاغ پست تر است و ابن کثیر نیز این سخن ما را تایید میکند :

وهذا مقتل عمار بن یاسر رضی الله عنه مع أمیر المؤمنین على بن أبی طالب قتله أهل الشام وبان وظهر بذلك سر ما أخبر به الرسول صلی الله علیه وسلم من أنه تقتله الفئة الباغیة وبان بذلك أن علیا محق وأن معاویة باغ

و این مقتل عمار بن یاسر به همراهی امیرالمومنین علی بن ابیطالب میباشد که اهل شام وی را کشتند که بدینوسیله راز خبری که رسول الله صلی الله علیه و آله بیان کرده بودند که عمار را گروهی یاغی و ستمکار میکشند و روشن میشود که علی (علیه السلام) در این جنگ بر حق بوده و معاویه ستمکار بوده است .


البدایة والنهایة ، ج 7 ص 267 ، اسم المؤلف:  إسماعیل بن عمر بن كثیر القرشی أبو الفداء الوفاة: 774 ، دار النشر : مكتبة المعارف - بیروت


عایشه
نووی در مورد جنگ عایشه با امیرالمومنین علیه السلام میگوید :

وكان على رضى الله عنه هو المحق المصیب فى تلك الحروب هذا مذهب أهل السنة

مذهب اهل سنت این است که در تمام آن جنگها ، علی (علیه السلام) بر حق و در راه درست بوده است.


صحیح مسلم بشرح النووی ، ج 18 ص 11 ، اسم المؤلف:  أبو زكریا یحیى بن شرف بن مری النووی الوفاة: 676 ، دار النشر : دار إحیاء التراث العربی - بیروت - 1392 ، الطبعة : الطبعة الثانیة

عبدالله بن عمر (صحابی)
و همچنین با عنایت به این سخن ابن تیمیه ، ابن حجر عسقلانی نیز پرده از نام یکی از همین افراد گمراه تر از الاغ بر میدارد :

وإنما لم یذكر بن عمر خلافة علی لأنه لم یبایعه لوقوع الاختلاف علیه كما هو مشهور فی صحیح الأخبار

ابن عمر از ذکر خلافت علی اجتناب نموده است . او بعلت اختلافی که درباره خلافت علی وجود داشت حتی حاضر نشد که با علی بیعت کند آنچنان که این جریان بر اساس روایات صحیح مشهور میباشد.


فتح الباری شرح صحیح البخاری ، ج 5 ص 24 ، اسم المؤلف:  أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل العسقلانی الشافعی الوفاة: 852 ، دار النشر : دار المعرفة - بیروت ، تحقیق : محب الدین الخطیب


البته موارد دیگری هم وجود دارد که فکر کنم همین تعداد کافی باشد.

تاریخ ارسال : جمعه 8 آذر 1392 04:35 ق.ظ | نویسنده : ابواسحاق

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

تاریخ ارسال : یکشنبه 31 فروردین 1393 11:23 ق.ظ
باسلام.
خیلی جالب وقابل تامّل بود.
عجب اعترافــــــــــــی!

سلام علیکم

ابواسحاق

تاریخ ارسال : دوشنبه 18 آذر 1392 01:38 ب.ظ
مطلب جالبی بود
من واقعا مانده ام که این دوستان اهل سنت آنها که به امام علی .امام حسین علیهما السلام احترام می گذارند با جه توجیه منطقی معاویه را هم تکریم می کنند
شما را لینک نموده تا از مطالب خوبتون استفاده نمایم
موفق باشید
تاریخ ارسال : چهارشنبه 13 آذر 1392 09:16 ب.ظ
سلام دوست عزیز.شما در وبلاگ جدید بنده لینک شدید وبلاگ قبلی(عشق یعنی انتظار منتظر) به دلیل معیارهای کیلویی بلاگفا حذف شد.عنوان همان عنوان قبلی است اما آدرس تغییر کرده
تاریخ ارسال : دوشنبه 11 آذر 1392 05:21 ق.ظ
سلام دوست عزیز
بروزم
پاسخ به شبهه ی مولی در غدیر از 5 طریق
پاسخ کوتاه عقلی،پاسخ از قواعد عربی،کسانی که منحصرا مولی را اولی دانسته اند،مولی به معنی محبوب وپاسخ کامل به آن،مولی به معنی ناصر و پاسخ کامل به آن

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.