شیعه حق tag:http://shiahag.mihanblog.com 2018-08-14T17:54:15+01:00 mihanblog.com مسیحیت و اعتقاد به صلب و فدا 2015-02-16T06:06:57+01:00 2015-02-16T06:06:57+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/336 ابواسحاق مسیحیت معتقدند که حضرت آدم‌علیه السلام تحت تأثیر همسر خود مخالفت امر خدا نموده و از مقام عالی خود سقوط کرد و از آنجا که او پدر جنس بشر است لغزش او به نسلش سرایت نمود و لذا همیشه این طبیعت فاسد در وجود فرزندان آدم وجود دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

مسیحیت معتقدند که حضرت آدم‌علیه السلام تحت تأثیر همسر خود مخالفت امر خدا نموده و از مقام عالی خود سقوط کرد و از آنجا که او پدر جنس بشر است لغزش او به نسلش سرایت نمود و لذا همیشه این طبیعت فاسد در وجود فرزندان آدم وجود دارد.


]]>
چرا اهل کتاب به عمر بن الخطاب لقب فاروق دادند؟ 2015-01-28T02:27:37+01:00 2015-01-28T02:27:37+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/335 ابواسحاق خیلی از افراد هستند که دنبال حقیقت هستند ولی متاسفانه نه تنها حقیقت رو پنهون میکنند بلکه دروغهای خودشون رو به عنوان حقیقت به مردم بازگو میکنند.شاید اکثرا بدانید و علمای اهل سنت به اون اقرار کرده اند لقب فاروق رو اهل کتاب به عمر بن الخطاب اهدا کردند و در حال حاضر در میان اهل سنت این لقب بسیار رایج است.برای نمونه محمد بن سعد در الطبقات الكبری ، ابن عساكر در تاریخ مدینة دمشق ، ابن اثیر در اسد الغابة و محمد بن جریر طبری در تاریخش می‌نویسند :

خیلی از افراد هستند که دنبال حقیقت هستند ولی متاسفانه نه تنها حقیقت رو پنهون میکنند بلکه دروغهای خودشون رو به عنوان حقیقت به مردم بازگو میکنند.

شاید اکثرا بدانید و علمای اهل سنت به اون اقرار کرده اند لقب فاروق رو اهل کتاب به عمر بن الخطاب اهدا کردند و در حال حاضر در میان اهل سنت این لقب بسیار رایج است.

برای نمونه محمد بن سعد در الطبقات الكبری ، ابن عساكر در تاریخ مدینة دمشق ، ابن اثیر در اسد الغابة و محمد بن جریر طبری در تاریخش می‌نویسند :

]]>
حضرت یحیی (ع) از امام حسین (ع) می گوید 2 2014-05-16T21:06:52+01:00 2014-05-16T21:06:52+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/334 ابواسحاق حضرت یحیی (ع) از امام حسین (ع) می گوید 1 http://shiahag.mihanblog.com/post/361 --------- حضرت یحیی (ع) از امام حسین (ع) می گوید 1

http://shiahag.mihanblog.com/post/361

---------

]]>
حضرت یحیی (ع) از امام حسین (ع) می گوید 1 2014-05-16T21:00:28+01:00 2014-05-16T21:00:28+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/333 ابواسحاق از جمله شواهد حقانیت اسلام و تشیع اشاره مستقیم به اهل بیت(ع) در کتب عهدین میباشد. یکی از این اسناد اشاره دارد به سخن حضرت یحیی(ع) در مورد امام حسین(ع)، همانطور که میدانید حضرت یحیی(ع) مانند سالار شهیدان سرش را از بدنش جا کردند و در تشت طلا گذاشته و نزد پادشاه وقت بردند.

از جمله شواهد حقانیت اسلام و تشیع اشاره مستقیم به اهل بیت(ع) در کتب عهدین میباشد. یکی از این اسناد اشاره دارد به سخن حضرت یحیی(ع) در مورد امام حسین(ع)، همانطور که میدانید حضرت یحیی(ع) مانند سالار شهیدان سرش را از بدنش جا کردند و در تشت طلا گذاشته و نزد پادشاه وقت بردند.

]]>
حجاب در کتاب مقدس 2014-02-27T02:55:07+01:00 2014-02-27T02:55:07+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/332 ابواسحاق بسم الله الرحمن الرحیم برخی از مسیحیان حجاب را قبول ندارند و کار به جایی رسید که خیلی از کشیش ها حجابی که زنان مسلمان رعایت میکنند را مسخره می کنند ولی این تنها بی سوادی آنها را نسبت به کتابهای مورد قبول خودشان نشان می دهند، ما سعی داریم که پاسخی را در حد توان به آنها بدهیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

برخی از مسیحیان حجاب را قبول ندارند و کار به جایی رسید که خیلی از کشیش ها حجابی که زنان مسلمان رعایت میکنند را مسخره می کنند ولی این تنها بی سوادی آنها را نسبت به کتابهای مورد قبول خودشان نشان می دهند، ما سعی داریم که پاسخی را در حد توان به آنها بدهیم.

]]>
ختم نبوت در کتاب مقدس 2014-02-23T06:12:37+01:00 2014-02-23T06:12:37+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/331 ابواسحاق بسم الله الرحمن الرحیم کتاب مقدس اصطلاحی است که به عهد عتیق و عهد جدید اطلاق می شود که همه آن مورد قبول مسیحیان و عهد عتیق مورد قبول یهودیان می باشد. به این معنی که اگر شما از تورات مطلبی را ذکر کنید مورد خطاب شما فقط یهودیان نیستند بلکه مسیحیان هم تورات را قبول دارند.

بسم الله الرحمن الرحیم


کتاب مقدس اصطلاحی است که به عهد عتیق و عهد جدید اطلاق می شود که همه آن مورد قبول مسیحیان و عهد عتیق مورد قبول یهودیان می باشد. به این معنی که اگر شما از تورات مطلبی را ذکر کنید مورد خطاب شما فقط یهودیان نیستند بلکه مسیحیان هم تورات را قبول دارند.


]]>
بررسی سه نمونه از احادیث آیه ولایت + بررسی سندی 2014-02-21T05:14:29+01:00 2014-02-21T05:14:29+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/330 ابواسحاق بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّمَا وَلِیُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

بسم الله الرحمن الرحیم


إِنَّمَا وَلِیُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ]]>
تحقیقی پیرامون حدیث « مَنْ مات بغیر إمام » 2014-02-18T06:57:57+01:00 2014-02-18T06:57:57+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/329 ابواسحاق بسم الله الرحمن الرحیم از دیدگاه پیروان مکتب اهل بیت علیهم اسلام، امامت و خلافت، امری است الهی و شرعی که انتخاب آن تنها در حیطه اختیارات خداوند است و بس؛ اما دیگر مذاهب اسلامی اعتقاد دارند که امامت و خلافت امری عرفی و دنیوی است و انتخاب خلیفه را با روش‌های مختلفی؛ از جمله انتخاب مردم، انتخاب اهل حل و عقد، وصیت خلیفه قبلی، کودتا علیه خلیفه قبل با زور و شمشیر و... ممکن می‌دانند بسم الله الرحمن الرحیم

از دیدگاه پیروان مکتب اهل بیت علیهم اسلام، امامت و خلافت، امری است الهی و شرعی که انتخاب آن تنها در حیطه اختیارات خداوند است و بس؛ اما دیگر مذاهب اسلامی اعتقاد دارند که امامت و خلافت امری عرفی و دنیوی است و انتخاب خلیفه را با روش‌های مختلفی؛ از جمله انتخاب مردم، انتخاب اهل حل و عقد، وصیت خلیفه قبلی، کودتا علیه خلیفه قبل با زور و شمشیر و... ممکن می‌دانند

]]>
دروغی به نام عشره مبشره 2014-01-29T05:18:26+01:00 2014-01-29T05:18:26+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/328 ابواسحاق یکی از احادیثی که اهل سنت به اون توجه میکنند همین حدیث می باشد که ما قصد داریم تعارض این حدیث رو با یکی از احادیث بخاری خدمت شما عرض کنیم. یکی از احادیثی که اهل سنت به اون توجه میکنند همین حدیث می باشد که ما قصد داریم تعارض این حدیث رو با یکی از احادیث بخاری خدمت شما عرض کنیم. ]]> بررسی آیه 29 سوره فتح 2014-01-11T23:49:49+01:00 2014-01-11T23:49:49+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/327 ابواسحاق مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ ۚ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْف مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ ۚ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا
سوره فتح آیه 29
محمد [ص‌] پیامبر خداست؛ و كسانى كه با اویند، بر كافران، سختگیر [و] با همدیگر مهربانند. آنان را در ركوع و سجود مى‌بینى. فضل و خشنودى خدا را خواستارند. علامت [مشخصّه‌] آنان بر اثر سجود در چهره‌هایشان است. این صفت ایشان است در تورات، و مثَل آنها در انجیل چون كشته‌اى است كه جوانه خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‌هاى خود بایستد و دهقانان را به شگفت آورد، تا از [انبوهى‌] آنان [خدا] كافران را به خشم دراندازد. خدا به كسانى از آنان كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده‌اند، آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‌است.
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.
]]>
بدعتهای مسیحیت توسط پولس 2014-01-04T08:15:30+01:00 2014-01-04T08:15:30+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/326 ابواسحاق متاسفانه در مورد پولس و بدعتهای وی در میان مسلمانان کم کار شده است. در واقع اکثر بدعتهایی که در مسیحیت، پس از عروج مولی و مقتدای همه مسلمانان حضرت عیسی مسیح به وجود آمد، ناشی از وجود شخصی دانشمند و فیلسوف ولی متاسفانه بدعت گذار به نام پولس است. متاسفانه در مورد پولس و بدعتهای وی در میان مسلمانان کم کار شده است. در واقع اکثر بدعتهایی که در مسیحیت، پس از عروج مولی و مقتدای همه مسلمانان حضرت عیسی مسیح به وجود آمد، ناشی از وجود شخصی دانشمند و فیلسوف ولی متاسفانه بدعت گذار به نام پولس است. ]]> افسانه ازدواج ام کلثوم با عمر (3) 2013-12-17T02:00:31+01:00 2013-12-17T02:00:31+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/325 ابواسحاق پاسخ یکی از وبلاگ های اهل سنت در مورد این قضیه که به روایات اصول کافی و چند روایت دیگر که استناد کرده و ما میخواهیم آن را نقد کنیم و در حد توان به آن پاسخ بدهیم که البته این مقاله قسمت سوم می باشد پاسخ یکی از وبلاگ های اهل سنت در مورد این قضیه که به روایات اصول کافی و چند روایت دیگر که استناد کرده و ما میخواهیم آن را نقد کنیم و در حد توان به آن پاسخ بدهیم که البته این مقاله قسمت سوم می باشد ]]> افسانه ازدواج ام کلثوم با عمر (2) 2013-12-16T03:08:14+01:00 2013-12-16T03:08:14+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/324 ابواسحاق پاسخ یکی از وبلاگ های اهل سنت در مورد این قضیه که به روایات اصول کافی و چند روایت دیگر که استناد کرده و ما میخواهیم آن را نقد کنیم و در حد توان جواب قاطعی به آن بدهیم که این مقاله قسمت دوم می باشد. پاسخ یکی از وبلاگ های اهل سنت در مورد این قضیه که به روایات اصول کافی و چند روایت دیگر که استناد کرده و ما میخواهیم آن را نقد کنیم و در حد توان جواب قاطعی به آن بدهیم که این مقاله قسمت دوم می باشد.
]]>
افسانه ازدواج ام کلثوم با عمر (1) 2013-12-15T04:01:25+01:00 2013-12-15T04:01:25+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/323 ابواسحاق پاسخ یکی از وبلاگ های اهل سنت در مورد این قضیه که به روایات اصول کافی و چند روایت دیگر که استناد کرده و ما میخواهیم آن را نقد کنیم و در حد توان به آن پاسخ بدهیم که البته این مقاله قسمت اول آن می باشد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

پاسخ یکی از وبلاگ های اهل سنت در مورد این قضیه که به روایات اصول کافی و چند روایت دیگر که استناد کرده و ما میخواهیم آن را نقد کنیم و در حد توان به آن پاسخ بدهیم که البته این مقاله قسمت اول آن می باشد.

]]>
نظر معارض ابن تیمیه در مورد خلافت 2013-12-13T06:27:31+01:00 2013-12-13T06:27:31+01:00 tag:http://shiahag.mihanblog.com/post/322 ابواسحاق از دیدگاه اهل سنت، خلافت و امامت بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله، یک مقام الهی و انتصابی نیست؛ بلکه مقامی است سیاسی، دنیوی و عرفی که منشأ مشروعیت چنین حکومتی، انتخاب مردم و اجماع مسلمانان و یا اجماع اهل حل و عقد است که برای تطبیق شریعت، حفظ مصالح مسلمانان و دفاع از حریم کشور اسلامی ایجاد می‌شود. از دیدگاه اهل سنت، خلافت و امامت بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله، یک مقام الهی و انتصابی نیست؛ بلکه مقامی است سیاسی، دنیوی و عرفی که منشأ مشروعیت چنین حکومتی، انتخاب مردم و اجماع مسلمانان و یا اجماع اهل حل و عقد است که برای تطبیق شریعت، حفظ مصالح مسلمانان و دفاع از حریم کشور اسلامی ایجاد می‌شود. ]]>